szkolenia

STRATEGIA I JEJ WDRO呕ENIE Z BALANCED SCORECARD
2 x 2 DNI + 1 x 1 DZIE艃

  1.  Okre艣limy pozycj臋 konkurencyjn膮, przeprowadzimy analizy trend贸w. Okre艣limy, kierunki rozwoju firmy,
  2. Podczas warsztat贸w strategicznych okre艣lone zostan膮 potencja艂y rozwoju Twojej firmy
  3. Wprowadzimy zasady oparte na Balanced Scorecard, by wszyscy Twoi pracownicy konsekwentnie realizowali wsp贸lnie wypracowane postanowienia

Je艣li nie wiesz, dok膮d zmierzasz nie mo偶esz si臋 dziwi膰, 偶e dotrzesz gdzie indziej. Ta sentencja Marka Twaina jak偶e aktualna dla dzisiejszego biznesu! Obierz kurs na rozw贸j! Okre艣l swoj膮 strategi臋 i wprowad藕 narz臋dzia, dzi臋ki kt贸rym b臋dziesz m贸g艂 na bie偶膮co sprawdza膰, czy jest ona realizowana? Jak przybli偶asz si臋 do okre艣lonego przez Ciebie wizyjnego celu? Jak zrealizujemy to zadanie? Spotkamy si臋 3 razy.


Najpierw, we wsp贸艂pracy z Twoimi pracownikami, podczas burzy m贸zg贸w, moderowanej dyskusji analizujemy potencja艂y strategiczne, kt贸re si臋 pojawiaj膮. Szanse, kt贸re mo偶esz wykorzysta膰. Zagro偶enia, kt贸rych nale偶y unika膰. Sprawdzimy, kt贸re z silnych stron Twojej organizacji doprowadzi艂y Ci臋 w miejsce, w kt贸rym jeste艣 teraz. Sprawi艂y, 偶e masz dobr膮 pozycj臋 rynkow膮. Przeanalizujemy r贸wnie偶 s艂abe strony Twojej firmy, by zminimalizowa膰 ich wp艂yw na rozw贸j.

Sprawdzimy te偶, jak wygl膮da Twoja konkurencja? Czym si臋 wyr贸偶nia? Jak膮 ma pozycj臋 na rynku. Okre艣limy Tw贸j profil konkurencyjno艣ci i ocenimy, z kim i w jaki spos贸b powiniene艣 konkurowa膰. Zajmie to nam 2 dni.


Po okre艣leniu pozycji strategicznej ustalamy kto jest interesariuszem Twojej firmy? Jakie s膮 grupy os贸b zainteresowanych jej rozwojem? Pracownicy, w艂a艣ciciele, klienci, dostawcy, w艂adze lokalne. Kto jeszcze? Komu powinno zale偶e膰 najbardziej? Dlaczego? Jaki ?interes? maj膮 poszczeg贸lne grupy w relacji z Twoj膮 firm膮?


Jak mo偶emy uwzgl臋dni膰 interesy tych grup w Twojej strategii? Kogo chcemy ?zaprosi膰 na pok艂ad?? Z kim chcemy pracowa膰? Na ko艅cu przeanalizujemy Tw贸j model biznesowy. Skuteczne modele biznesowe bardzo precyzyjnie okre艣laj膮, dla kogo chcesz pracowa膰? Kto jest Twoim docelowym klientem? Do kogo chcesz kierowa膰 swoj膮 ofert臋? Kt贸re segmenty chcesz przej膮膰? W kt贸re inwestowa膰, a z kt贸rych ? zrezygnowa膰? To s膮 kluczowe dla firmy pytania i kluczowe odpowiedzi.


Okre艣limy drogi rozwoju dla Twojej firmy. Strategiczne kierunki, kt贸re b臋d膮 wyznacza艂y bieg wydarze艅. To b臋d膮 pasy transmisyjne do realizacji Twojego nadrz臋dnego celu ? Twojej wizji. Dzi臋ki nim, strategia nabierze konkretnego wymiaru.


Nie zatrzymamy si臋 tylko na tym CO trzeba zrobi膰. Okre艣limy te偶 JAK trzeba do tego doj艣膰! Jakimi sposobami, metodami, dzia艂aniami. JAK mamy realizowa膰 nasze cele? Wyznaczymy te偶 punkty kontrolne.


Jak na wy艣cigu samochodowym. Aby艣 jako g艂贸wny dowodz膮cy wci膮偶 mia艂 pe艂en obraz tego, co si臋 dzieje. Kto z jak膮 pr臋dko艣ci膮 zmierza do mety. Czy jedzie zgodnie z planem. Czy nie wypad艂 z trasy. Czy nie ma zastrze偶e艅 do stanu technicznego jego pojazdu. Punkty kontrolne dadz膮 Ci wszystkie informacje, by艣 czu艂 si臋 dobrze poinformowany, spokojny, by艣 wiedzia艂, 偶e masz dzia艂ania strategiczne pod kontrol膮. To zajmie nam kolejne 2 dni.



Gdy spotkamy si臋 po raz trzeci, pi艂eczka b臋dzie po Twojej stronie. Po wypracowaniu na poprzednich warsztatach okre艣lonych projekt贸w strategicznych, trzeba by艂o w ramach zadania domowego je zabud偶etowa膰. Musisz wiedzie膰, co ile b臋dzie Ci臋 kosztowa膰. Dlatego wyznaczeni przez Ciebie pracownicy, liderzy okre艣lonych projekt贸w strategicznych dokonali rewizji zada艅 wpisanych do tych projekt贸w oraz okre艣lili koszty zwi膮zane z ich realizacj膮. Ka偶da strategia to w pierwszej kolejno艣ci nak艂ad finansowy! Rozw贸j potencja艂贸w kosztuje!


Ale, skoro zdecydowa艂e艣 si臋 na wdra偶anie strategii doskonale wiesz, 偶e nie rozwijanie potencja艂贸w kosztuje o wiele wi臋cej. Mo偶e nawet zagra偶a膰 egzystencji przedsi臋biorstwa.


Tak wiec, liderzy projekt贸w przygotowali si臋 do naszego ostatniego spotkania i wiedz膮, jakie powinni osi膮gn膮膰 cele, jakimi dzia艂aniami, jak mierzy膰 post臋py prac no i ile realizacja ich projektu b臋dzie kosztowa艂a. Po zebraniu tych informacji spotykamy si臋 by zadecydowa膰, kt贸re projekty i w jakiej kolejno艣ci powinny by膰 realizowane. A tu mo偶liwo艣ci jest wiele i zale偶膮 wy艂膮cznie od indywidualnej oceny w艂a艣ciciela / zarz膮du. Bo mo偶na postawi膰 na takie, kt贸re szybko daj膮 zwrot z zaanga偶owanego kapita艂u. Albo takie, dzi臋ki kt贸rym szybko wyprzedzimy depcz膮cego po pi臋tach konkurenta, albo te偶 te, dzi臋ki kt贸rym w og贸le mo偶emy m贸wi膰 o przetrwaniu bo ich realizacja to super pilne zadanie.


Pozostaj膮c przy naszej rajdowej metaforze, jako w艂a艣ciciel super dobrze przygotowanego samochodu oraz teamu kt贸ry go prowadzi musisz zadecydowa膰, w kt贸rym rajdzie chcesz go wystawi膰? Czy w tym, kt贸ry ma najwi臋ksz膮 ogl膮dalno艣膰 i spowoduje, 偶e wszyscy kibice w regionie od razu Ci臋 poznaj膮. Czy w tym, w kt贸rym pula dla zwyci臋zcy jest najwy偶sza i szybko zwr贸c膮 Ci si臋 koszty kt贸re zainwestowa艂e艣 w to cacko, czy mo偶e w tym, w kt贸rym pojedzie R.Kubica, by艣 m贸g艂 powiedzie膰 znajomym, a wiecie, m贸j team 艣ciga艂 si臋 z Kubic膮! S艂owem - nadszed艂 czas decyzji! To nasze ostatnie, 1 dniowe spotkanie.



We藕 udzia艂 w rajdzie, okre艣l cele, przygotuj drogi doj艣cia! Sta艅 na STARCIE i b膮d藕 got贸w!


Skontaktuj si臋 z nami, a otrzymasz pe艂n膮 ofert臋!

powr贸t

Copyrights © 2009 BSC Consulting